This blog is about books, eBooks , my memories .

Sunday, June 16, 2013

این بار همه خوشحالیم




پارمیس جان

اوه، خبرجدید را ( که البته دیگر قدیمی شده است) خودت بهتر می دانی. خبر ، خبر حماسه است؛ خبر پیروزی است

دیروز پس از شمارش آرا بالاخره رئیس جمهور جدید ایران مشخص گردید، پس از هشت سال اصولگرایی حالا توپ در زمین اصلاح طلبان است. انتخابات این دوره ، همان طور که آرزو کرده بودم، با شکوه و در نهایت آرامش و دوستی برگزار شد و ما شاهد یک انتخابات کاملاً متفاوت و دموکراتیک بودیم . البته این بار نوبت اصولگرایان است که بگویند ما این انتخابات را قبول نداریم و حتماً تقلب شده است ( البته به شوخی) با وجود اینکه کاندیداهای اصولگرایان هم واقعاً خوب بودند، اما فکر می کنم آرامش امروز را مدیون انتخاب یک اصلاح طلب هستیم، فکرش را بکن ، اگر یک اصولگرا دوباره به عنوان  رئیس جمهور معرفی می شد . دوباره شایعه تقلب و.... جان می گرفت. اما اکنون بیشتر مردم از نحوه اجرای انتخابات خوشنود و راضیند. پس جا دارد که از رئیس جمهور پر تلاشمان آقای احمدی نژاد و سایر مسئولان که برای برگزاری سالم و هر چه بهتر این انتخابات کوشش نمودند ، تشکر ویژه داشته باشیم

پس از اعلام پیروز انتخابات ، بازار تشکرات  و پیام های تبریک و تسلیت داغ داغ بود. ابتدا همه ی نامزدها پیام تبریک خود را به رئیس جمهور منتخب اعلام کردند و بعضی از مردم نیز به شوخی پیام تسلیت خود را به دوستانشان که طرفدار کاندیدای ناپیروز بودند و حالشان یک کم گرفته بود، ارسال کردند ( مثلاً من به برادر کوچکترم تسلیت گفتم، هر چند که زیاد مطمئن نیستم به چه کسی رأی داده است، شاید مثل من اصلاح طلب است، اما رو نکرده است!) پس از تبریکات و تشکرات نوبت به مردم بود تا به خیابانها بیایند و شادی خود را از این پیروزی شکوهمند ، ابراز کنند. مراسم شادی و پایکوبی مردم تا نیمه های شب گذشته در خیابانهای ایران ادامه داشت

خب، این انتخابات هم با تمام مشکلاتی که  وجود داشت، بالاخره به پایان رسید. اگر چه در ابتدا ، قصد شرکت در انتخابات را نداشتیم، اما همان طور که قبلاً برایت نوشته بودم، اوضاع ایران در ماههای اخیر ، اصلاً خوب نبود. حس می کردیم  انتخاب یک فرد شایسته شاید بتواند بالی برای پرواز دوباره این پرنده خسته در آسمان خوشبختی و سرافرازی باشد. امیدواریم با تلاش رئیس جمهور جدید، لبخند رضایت بر لبان یکایک مردم ایران بشکفد و همچنین امیدواریم اصولگرایان عزیز نیز به عهد خود وفادار مانده و از یاری و مساعدت به ایشان دریغ نورزند

البته خوب می دانیم که ایشان نمی توانند یک شبه، ره صد ساله را بپیمایند و تمام مشکلات جاری را برطرف سازند. اما امیدواریم به تدریج برنامه های وعده داده خود را عملی نموده و برای بهبود روابط ایران با سایر کشورها هم از هیچ کوششی دریغ نورزند

هر چند آمریکا و اسرائیل گفتند که تغییر رئیس جمهور ایران تأثیری در موضع گیری آنها نسبت به ایران ندارد، اما من که می گویم این حرفها را باور نکن. معلومه که تأثیر دارد، مگر می شود، نظر اکثریت مردم ایران را نادیده گرفت. من که حس می کنم همه خوشحال هستند. بنابراین این پیروزی را به مردم ایران، مردم آمریکا و مردم همه ی کشورهای دنیا، رهبر ایران ، رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور آمریکا ، حوزه علمیه قم، مجلس خبرگان، شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی ، مجلس سنای آمریکا، کنگره آمریکا ، گوگل ، موزیلا، مایکروسافت، اپل ، یوتیوب ، فیس بوک، تویتر، تامبلر، صدا و سیمای ایران ، بی بی سی ، صدای آمریکا ، شبکه من و تو و خلاصه همه ی عزیزانی که در این یک سال اخیر مردم را در رسیدن به یک انتخاب ایده آل و شایسته یاری رساندند نهایت تشکر و سپاس را دارم و ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب امیدوارم ایشان انتظارات مردم ایران را برآورده سازند و البته امیدوارم آزادی بیشتری در دنیای مجازی و غیر مجازی داشته باشیم و وی پی ان ها هم دوباره برقرار شود و هیچ وقت خطای 403 را نبینیم


با سپاس فراوان  از همه دوستان و نا دوستان
به امید دوستی ، صلح و دوباره دوستی
                             M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com