This blog is about books, eBooks , my memories .

Sunday, June 30, 2013

دو پ سرنوشت ساز






پارمیس عزیزم

با اتمام امتحانات مدارس ، فصل ثبت نام مدارس فرا رسیده است. امتحاناتی که به دلیل برگزاری انتخابات،  زودتر از موعد مقرر برگزار شد. فکر می کنم امسال اکثر والدین با دیدن کارنامه تحصیلی فرزندانشان نقره داغ شدند،  ما که شدیم. البته با و جود قرمز بودن بیشتر روزهای تقویم امسال ، تصحیح فوری برگه های امتحانی و ... مشاهده این نمرات عجیب چندان هم دور از انتظار نبود.

بگذریم ،این روزها ، دغدغه اصلی بیشتر  پدر و مادرها ثبت نام فرزند دلبندشان در یک مدرسه خوب و مناسب است. البته این بار نیز کفه ترازو به نفع طبقه مرفه جامعه سنگین تر است و قوانینی مثل ثبت نام در محدوده مدرسه، شرط معدل و قبولی در آزمون ورودی مدارس ویژه و ... در مورد این عزیزان عموماً نادیده گرفته می شود.

به خاطر دارم که یکی از همکارانم می گفت : مدیر مدرسه پسرم تنها سکه های طلا را می شناسد و او همیشه نمرات پاییین پسرش را با تهیه سکه های طلا و کار بیشتر جبران می کرد.

البته نباید  زحمات ارزشمند بسیاری از فرهنگیان جامعه که انسانهای بسیار شریف ،نجیب و درستکاری هستند ، نادیده گرفت. اما همان طورکه  می دانی  در هر شغل ، حرفه و صنفی انسانهای خطا کار نیز  وجود دارند و وجود آنها  از ارزش خوبان چیزی نمی کاهد.اما امیدوارم که روزی آن اقلیت خطا کار نیز به دسته ی درستکار بپیوندند.

در نامه ی پیشین،   از ثبت نام شیرین در مدرسه ای که بسیار دورتر از خانه امان بود برایت نوشتم. شاید این شبهه در ذهنت شکل گرفته باشد، که چرا شیرین به آن مدرسه رفت؟ خب، هیچ تقلبی صورت نگرفته بود. خانه آنها درست در آن سوی خیابانی بود که خانه ما در آنجاست. بنابراین او به محدوده ی آن مدرسه نزدیکتر بود . اگر چه فکر می کنم که شاید به دلیل معدل بالایم آن مدرسه مرا می پذیرفت، زیرا آنجا یک مدرسه کاملاً عادی بود و تنها دلیلی که دوست داشتم در آن مدرسه به تحصیل بپردازم وجود دوستم بود و نه کیفیت آن مدرسه.

مدرسه ی دیگری در نزدیکی خانه امان قرار داشت با کیفیت آموزشی  خیلی خوب. که من در محدوده اش نبودم-گاهی این محدوده بندی  واقعاً مسخره است، مدرسه ای تنها با خانه ات 10 دقیقه فاصله دارد،در محدوده ات نیست در عوض در محدوده ی مدرسه ای که تا خانه ات نیم ساعت فاصله دارد ، هستی- بعضی قوانین واقعاً مسخره است!!! خلاصه آن مدرسه مرا نپذیرفت. اما با شروع سال تحصیلی جدید دوستان هم محلی ام به همان مدرسه رفتند و این بیانگر راستی گفتار مدیر آن مدرسه بود؟؟؟؟



می گویند برای ثبت نام در یک مدرسه خوب به دوتا پ نیاز داری: پول و پارتی . اگر هر دو را داری عالی است، اگر یکی را داری، بد نیست، باز هم ثبت نامی ، اما اگر هیچ کدام را نداری، به یک مدرسه خیلی معمولی راضی باش. اما از آنجا که مزیت آموزش خوب بر کسی پوشیده نیست، گمان نکنم که هیچ پدر و مادری به نابود کردن آینده فرزندش راضی باشد . ( البته هستند مدرسه هایی که ارقام نجومی دریافت می کنند و از کیفیت آموزشی هم هیچ خبری نیست!)

در پایان یاد آوری این نکته ضروری است؛ در بسیاری موارد مدیر و یا مسئول ثبت نام مدرسه خطا کار نیستند. گاهی والدین برای ثبت نام فرزندشان در یک مدرسه مجهز به کارهای خلاف قانون روی می آورند، مثلاً با مشارکت مشاوران املاک اجاره نامه ای جعلی در محدوده مدرسه مورد نظر تنظیم کرده و با ارائه آن به مدرسه به آسانی از سد  قانون محدوده مدرسه می گذرند. البته بعضی مدارس که با این ترفند آشنا هستند، به بررسی صحت اجاره نامه  می پردازند( اما مشاوران املاک برای این مشکل هم راه کار ویژه ای دارند) ، خلاصه برای ثبت نام فرزندت در یک مدرسه خوب به فکر تهیه آن دو پ باش، هر چند که من فکر می کنم با  توکل به خدا و تلاش چند برابر به آن دوپ هیچ  نیازی نداری، اما باز هم می گویم اهمیت آموزش خوب غیر قابل انکار است


                                                                                                                           با بهترین آرزوها                          
                                                           M.T


 

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com