This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, July 11, 2013

گرامی داشت هجدهم تیر





 
دوباره سلام

پنج شنبه ای دیگر فرا رسید . اما یک پنج شنبه متفاوت. امروز اولین پنج شنبه ماه مبارک رمضان است. این روزها انرژیم خیلی کمتر از روزهای گذشته است، پس بدون هیچ حاشیه ای به سراغ تیپ های این هفته می رویم




مصاحبه رئیس جمهور منتخب

پنج شنبه هفته قبل ، مصاحبه آقای روحانی را در یکی از سایت های خبری مطالعه کردم. نظرات ایشان را پسندیدم ، نظرات خوب و جالبی بود، اگر در فیس بوک بود، حتماً آنرا لایک می زدم . به خصوص نظر ایشان درباره ی فیلترینگ شبکه های اجتماعی و هم چنین گشت ارشاد
امیدوارم روزی فیلترینگ همه ی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، تویتر، تامبلر،یوتیوب و ....برداشته شود و سرعت اینترنت ایران هم در حد سرعت اینترنت کشورهایی مثل ژاپن و کره شود ( لطفاً نخندید! شاید به نظرتان ممکن نباشد ، اما ممکن است روزی برای ما هم اتفاق بیفتد.) آن وقت من دیگر مجبور نیستم ، برای دیدن فیلم 5 دقیقه ای گیدئون 1 ساعت زمان بگذارم و در نهایت به دلیل ایست های مکرر فیلم به خواندن توصیفات و مکالمات فیلم رضایت دهم . سپس با شرمندگی یک کامنت خجالت آور بگذارم که متأسفم از اینکه  نتوانستم فیلم را کامل ببینم و مردم دنیا هم کامنت مرا بخوانند و به من و اینترنت ما بخندند. واقعاً سرعت لاک پشتی  اینترنت ایران در شأن مردم ایران نیست

برای رفع این مشکل چند ماه قبل سرعت اینترنتم را دو برابر کردم، اما وقتی هیچ تفاوتی را احساس نکردم . متوجه شدم که اگر چه نرخ تعرفه ها متفاوت است، اما سرعت 128 و 256 با هم چندان تفاوتی ندارند. از بس سرعت اینترنت پایین است ، برای هماهنگی با آن هر روز از روز قبل کند تر و کند تر می شوم. شاید یک روز کاملاً متوقف شوم. دوست دارم من هم یک فیلم چند دقیقه ای بی مفهوم در یوتیوب آپلود کنم و صفحه خالی یوتیوبم را از خالی بودن رهایی بخشم. شاید روزی این آرزوی من هم محقق شود



زندگی بدون وی پی ان

گرچه ، چند ماهی از قطعی وی پی ان ها می گذرد. اما هنوز به قطعی آن عادت نکرده ایم و زندگی بدون آن تقریباً غیر ممکن شده است. امروز چند سایت خارجی فروش وی پی ان را بررسی کردم و متوجه شدم برای پاک کردن رد پایت در یک سایت شش ماه زمان نیاز است( شاید هم بیشتر) . امنیت در اینترنت مسأله بسیار مهمی است. ما برای امنیت بیشتر در اینترنت و همچنین انجام امور بانکی به وی پی ان نیاز داریم. کاش روزی برسد که شرکت هایی مانند گوگل و پی پال مسائل سیاسی را از مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تفکیک کنند. من که اصلاً درک نمی کنم که چرا سرویس های گوگل در ایران در دسترس نیست. نمی دانم چرا گوگل این قدر از ایران بیزار است، برعکس ما که دوستش داریم. البته درک می کنم که شرکت های سهامی توسط سهامداران اداره می شود. می دانم که ممکن است گوگل اصلاً هم از ما بیزار نباشد، اما چون مجبور است ما را تحریم می کند. اما به نظر من  این کار شایسته یک شرکت بزرگی مثل گوگل نیست، هرچند آنها را در ک می کنم.  اما  خیالت راحت شرکت ما هیچ کشوری را تحریم نمی کند

سالگرد هجدهم تیر

تیپ دیگر این هفته درگیری های خونین مصر بود. ... واقعاً تأسف آور است . آرزویم برای مصر و همه کشورهای جهان برقراری صلح و آرامشی پایدار است. این درگیری ها همزمان با سالگرد هجدهم تیر بود و وقایع آن سال را برایم تداعی کرد.
شاید مهم ترین تیپ این هفته سالگرد هجدهم تیر باشد. با یاد آوری آن روز دوباره حوادث نا خوشایند و تأسف انگیز آن روزها را به یاد می آوریم  و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هجدهم تیر به تیپ های این هفته پایان می دهیم - البته با توجه به بلند بودن روزها و نیاز به انرژی فراوان در این روزها پیشنهادم  برای افطار امروز یک دسر خوشمزه ، مقوی و بسیار پر انرژی  است. خوراکی به نام رنگینک



 

رنگینک


مواد لازم

 
خرما: 1/2 کیلوگرم، آرد گندم : 250 گرم
مغز گردو: 150 گرم، خاکه قند: 4 ق غ
 کره : 120 گرم، دارچین : 1 ق م
 پودر پسته و پودر نارگیل : 2 ق غ

طرز تهیه

 خرما ها را بشویید و هسته هایشان را در بیاورید و توی آنها گردو بگذارید

کره را توی تابه داغ کنید . آرد را توی کره سرخ کنید تا کاملاً طلایی شود . شعله گاز را کم کنید تا آرد نسوزد. بگذارید آرد کمی خنک شود

خرما ها را یک ردیف توی بشقاب بچینید. نصف آرد را روی خرما بریزید و روی آن خاکه قند بپاشید. ردیف دیگری خرما بچینید و بقیه آرد و خاکه قند را روی آن بریزید

روی رنگینک را با دارچین و پودرپسته یا بادام تزیین کنید
 می توانید رنگینک را به شکل لوزی برش بزنید



با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان
   M.T                                              




 
پیوست : قصد دارم آوتارم را در فیس بوک تغییر دهم درست مثل امضای جدیدم . اگر چه مرورگر گوشی من اپرا مینی است، اما پیشنهاد من به  عنوان یک دوست استفاده از فایر فاکس اُ اِس است







 














 

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com