This blog is about books, eBooks , my memories and tragic accidents.

Wednesday, December 18, 2013

ساده اما معجزه آسا ، نرمش شادی بخش

​​
تردیدی نیست که همه ی افراد در هر سنی احساس جوانی ، شادابی، طراوت و سرزندگی را دوست دارند و چه قدر عالی است که بتوانیم این احساس را با صرف 7 دقیقه در روز به دست آوریم. امروز قصد دارم مرحله ی اول برنامه ی معجزه آسای شادابی را برایتان شرح دهم . من عاشق این برنامه هستم  و شک ندارم که اگر شما هم اجرای این برنامه را یکی از اولویت های روزانه خود قرار دهید ، همچون کودکان سرحال ، شاداب و با نشاط خواهید شد

این برنامه حاصل مطالعه ی چهارساله بر روی سیصد دواطلب مرد و زن است . اوایل اجرای برنامه 45 دقیقه وقت می گرفت ، اما با اصلاح شیوه ی کار ، مدت زمان اجرای برنامه عادی هفت دقیقه و برنامه ی پیشرفته 15 تا 20 دقیقه شد. همه ی اشخاصی که برنامه ی شادابی را یکی از برنامه های روزمره ی خود قرار داده اند ، کارایی برنامه را تأیید کرده اند . از دیگر مزایای این برنامه ساده بودن آن است ، به گونه ای که بسیاری از خردسالان توانسته اند اصول این برنامه را یاد گرفته و به دیگران نیز آموزش دهند . با اجرای این حرکات نرم و ملایم نه عضلاتتان سخت و گرفته می شود و نه دردی در بدنتان حس خواهید کرد

نرمش شادابی بخش مرحله ساده ، در حالت نشسته

بهتر است با ساده ترین حرکت آغاز کنیم . بهترین زمان برای اجرای این برنامه صبح اول وقت است ، اما شما در انتخاب زمان مناسب آزاد هستید. ابتدا یک دقیقه این نرمش را انجام دهید ، چند ثانیه به خود استراحت دهید ، بار دیگر به مدت یک دقیقه این نرمش را انجام دهید . معمولاً 2 تا 4 بار اجرای این حرکات برای رسیدن به احساس طراوت و شادابی کافی است . اما شما می توانید چند نوبت در روز این حرکات را انجام دهید . فراموش نکنید که این حرکات باید بسیار نرم و آهسته انجام شوند

صاف بنیشینید ....به آرامی به پایین کمر خود قوسی بدهید و سپس آن را صاف کنید... با قوس دادن کمر سرتان به سمت بالا می رود و با صاف کردن آن ، سر به سمت پایین متمایل می شود.... این حرکت را چند بار انجام دهید. توجه کنید که این حرکات را بسیار آرام انجام دهید


متوجه نقاط سخت و گرفته ی بدنتان بشوید. وقتی به این نقاط گرفته و گره خورده توجه می کنید ، از سرعت خود بکاهید و از آنها به آرامی عبور کنید . اگر به درد یا تنش شدید برخورد کردید، مکث کنید یا از شدت فشار بکاهید تا احساس ناخوشایند پیدا نکنید

بعد از حدود یک دقیقه ، مکث کنید و متوجه احساسی که در بدنتان ایجاد شده است ، بشوید






پس از کمی استراحت حرکت را تکرار کنید.. به آرامی بخش پایینی کمر خود را قوس بدهید و صاف کنید . به حالت کناره های کمر خود توجه کنید . بگذارید همه ی ناحیه ی کمر درگیر باشد... وقتی به کمرتان قوس می دهید به سقف نگاه کنید  و وقتی آن را صاف می کنید نگاهتان را به پایین بیندازید . بگذارید گردن در حالت آرامی قرار بگیرد . به آرامی حرکت را انجام دهید . برای رسیدن به هر حالت و برای خروج از هر حالت ( یعنی قوس دادن کمر و صاف کردن آن ) حدود 6 ثانیه وقت بگذارید

حالا مکث و کمی استراحت کنید . به احساسات بدن خود توجه نمایید
به تفاوتهایی که نسبت به قبل از نرمش در بدنتان به وجود آمده است توجه کنید

نرمش ساده ای است نه ؟ راز شادابی و جوانی انعطاف پذیری ستون فقرات است . ستون فقرات ما باید هر روزدر تمامی ابعاد و جهت ها حرکت کند تا نرم و انعطاف پذیر باقی بماند ، این نرمش ساده ستون فقرات شما را روغن خورده و منعطف نگه می دارد. این نرمش را در پشت میز کار، هنگام تماشای تلویزیون ، هنگام راندن خودرو و حتی در کلاس درس می توانید انجام دهید . کارایی این نرمش زمانی افزایش می یابد که حرکات را با تنفس خود هماهنگ کنید. برای آشنایی با اصول درست و صحیح تنفس و هماهنگ کردن تنفس با نرمش شادابی بخش پست هفته ی آینده را از دست ندهید


احساس شادابی : دکتر گی هندریکس
M.T
​:)​


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com