This blog is about books, eBooks , my memories and tragic accidents.

Wednesday, March 5, 2014

با ژیمناستیک عصبی قهرمان المپیک ذهنی شوید


صدای زنگ ساعت ، باز کردن چشم ها، غلت زدن در رختخواب و غرولند کردن : شروع دوباره ی یک روز تکراری

به راستی که با گرفتار شدن در دایره ی تکرار و روزمرگی شادابی ، جوانی و شفافیت ذهنمان آرام ، آرام رنگ می بازند  ؛ حس  پوچی ، بیهودگی و بی قراری ، حس غالب زندگیمان می شود ، احساس می کنیم که روحمان خسته تر و پریشانتر از دیروز است ، حافظه مان تحلیل رفته و عشق و امیدمان را از دست داده ایم . اما می شود به این کوچه ی بن بست وارد نشد ، می شود  با شوق در کوچه باغهای زندگی قدم زد و با هیجان از کوچه ای دیگر مسیر پر پیچ و خم زندگی را پیمود و از مزه مزه کردن لحظه های شیرین و ناب زندگی ، گوش دادن به موسیقی روح نواز آن و لمس تجربیات شگفت انگیز لذت برد . می شود ، اگر ما بخواهیم می توانیم با تغییرات کوچک ، تفاوت بزرگی در زندگیمان ایجاد کنیم . آفرینش یک زندگی پر نشاط و ذهنی شفاف کار سختی نیست ، فقط کافی است کارهای ساده ای که هر روز انجام می دهیم مثل مسواک زدن ، یا نوشتن را با شیوه ای متفاوت انجام دهیم





مغز ما شکوهمند ترین و شگفت انگیزترین رایانه ی دنیاست و به مانند هر کامپیوتر دیگری نیازمند به روز رسانی است . همان طور که هر از چند گاهی رایانه مان را ارتقا می دهیم و آن را نو نوار می کنیم ، برای استفاده ی بهتر و بهینه تر از مغزمان و جلوگیری از زنگ زدن و سخت و منقبض شدن آن ،و دست یابی به آرامش و شادابی ذهن  ، لازم است که از آن خوب نگهداری کنیم ، گاهی آن را ارتقا داده و  هرگز ورزش ذهنی و به روز رسانی  آن را فراموش نکنیم . ژیمناستیک عصبی مناسب ترین ورزش برای دو برابر کردن نیروی حافظه ،رسیدن به شفافیت ذهنی،از بین رفتن سردردها ، خستگی ها و نگرانی هاست




رسیدن به ذهنی شفاف ،با یک برنامه ی چهارده روزه

تا فرا رسیدن نوروز فقط دو هفته باقی مانده است . دوست دارید سال جدید را با ذهنی شادابترو جوانتر آغاز کنید و اطرافیانتان را با نیروی شگفت انگیز حافظه تان متحیر کنید؟ شفافیت ذهنی و شادابی هدیه ی ارزشمندی برای شما و اطرافیانتان است ، اگر مشتاق دست یابی به حافظه ی برتر و ذهنی شاداب تر  هستید از همین فردا دست به کار شوید و این برنامه ی کوچولو  اما سحر انگیز را در برنامه ی روزانه تان بگنجانید

روز اول

امروز با خوش حالی دندانهایتان را با دست غیر غالب ( چپ برای راست دست ها ) مسواک بزنید


روز دوم

برای مسواک زدن دندانهایتان شیر یا خط بیندازید


روز سوم

ترتیب پوشیدن لباسهایتان را عوض کنید ، اگر اول پیراهن می پوشید و بعد شلوار و جوراب ، امروز اول جوراب بپوشید


روز چهارم

هنگام مسواک زدن ترانه ای را زیر لب زمزمه کنید



روز پنجم


با دست غیر غالب غذا بخورید ، راست دست ها باید قاشق را با دست چپ و چنگال را با دست راست بردارند ، اگر همیشه سریع غذا می خورید ، امروز آهسته تر غذا بخورید و سعی کنید مزه ی غذا را با تمام وجود احساس کنید و از آن لذت ببرید

روز ششم

چند بار در روز صورتتان را بشویید . به خاطر داشته باشید که هر بار شستن  یک دقیقه وقت بگیرد ، یک در میان از آب سرد و گرم استفاده کنید

روز هفتم

با دست غیر غالب آرایش کنید ، موهایتان را با دست غیر غالب شانه بزنید و یا صورتتان را با این دست بتراشید

روز هشتم

با قرار دادن هر لقمه ای در دهان ، قاشق و چنگال را روی میز بگذارید ، سپس دوباره آن را بردارید -- تمرین سختی است مگر نه ؟

روز نهم

امروز هنگام شانه زدن موهایتان وزن بدنتان را روی یکی از پاهایتان بیندازید ، حتی می توانید یکی از پاهایتان را بلند کنید

روز دهم

به مکان خلوتی بروید ، روی صندلی بنشینید و به مدت ده دقیقه هیچ کاری نکنید . یادتان باشد به هیچ موضوعی فکر نکنید--- پاسکال فیلسوف فرانسوی اعتقاد داشت که این دشوارترین کار دنیاست

روز یازدهم

هنگام صرف غذا بوی غذا را حس کنید ، هر قاشقی که به دهان می گذارید ، بوی خاصی دارد ، بوی آن را احساس می کنید ؟

روز دوازدهم

امروز به مکان خلوتی بروید ، بر روی صندلی بنشینید و به مدت ده دقیقه هیچ کاری نکنید جز این که به صداهای اطرافتان با دقت گوش دهید

روز سیزدهم

میکس روزهای گذشته : دقت کردید که در روزهای قبل ما سعی می کردیم ، هر بار یکی از نیمکره های مغزمان را فعال کنیم ؟ امروز هدفمان فعال کردن هر دو نیمکره ی مغز است . می دانید که نیمکره ی چپ مغز با منطق و ریاضیات سرو کار دارد و نیمکره ی راست مغز مرکز ابداع ، نوآوری ، هنر و موسیقی است
هنگامی که با دست غیر غالب مسواک می زنید ، ترانه ای را زیر لب زمزمه کنید و همزمان اعداد 100 تا 1 را 7 تا 7تا کم کنید و به شمارش ادامه دهید -- خیلی پیچیده شد نه ؟ ولی باور کنید این تمرین برای ذهنتان عالی است

روز چهاردهم

صبحانه تان را در ظرفی متفاوت بخورید ، مثلاً به جای بشقاب از کاسه استفاده کنید
با وسیله ی متفاوتی غذا بخورید : مثلاً به جای قاشق از چنگال یا کارد استفاده کنید
لباس هایتان را به طرز متفاوتی بپوشید
با دست غیر مسلط آرایش کنید
هنگام رانندگی به جای گوش دادن به موسیقی ، ترانه ای را زیر لب زمزمه کنید
از مسیری متفاوت به سر کار بروید
وقتی به عوارضی رسیدید ، عوارض اتومبیل پشت سری تان را هم پرداخت کنید ، خوش به حال اتومبیل پشت سری تان



ژیمناستیک عصبی ابزاری قدرتمند برای رهایی از زندگی تکراری و کسل کننده است  ، باور ندارید ، امتحان کنید . بررسی ها نشان می دهد ، که انجام دادن کارها با دست غیر غالب  علاوه بر این که بر شادابی و جوانی شما می افزاید ، قدرت مغز شما را نیز دو برابر می کند ؛ شما معمولاً از یک نیمکره ی مغزتان استفاده می کنید ،اما هنگامی که با دست چپ می نویسید ( راست دست ها )  یا مسواک می زنید ، از مغزتان بیشتر استفاده می کنید ، این طور هم مغز و ذهن شما شاداب و جوان می ماند و هم شما افسرده و دلمرده نمی شوید . پس ژیمناستیک عصبی را جدی بگیرید . ابتکار عمل و نوآوری را فراموش نکنید؛ فعالیتی را که مناسب روحیه تان است را خلق کنید

کتاب : احساس شادابی : دکتر گی هندریکس
​                                                                M.T​


All​ Images by : IM Free​


--

M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com