This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, August 14, 2014

سقوط در سرزمین فتوشاپ

" گفتی که در کدام چرا و در چه کاری ام ؟
از هر چه غیرِ عشق که باشــد فراری ام ؟

من عاشقم نه این که دل از دست من پرید
دنبال یک فــــــــــــدا شدن ابتــــــــکاری ام "


یک سلام گرم گرم گرم به گرمای داغ ترین فصل سال

بی مقدمه شاید بپرسید این روزها چه کار می کنم ؟ خوشبختانه ، چند روزی هست که به وضعیت سابق خودم برگشته ام ( حتی با وجود این گرمای بی سابقه و حتی با وجود سقوط پی در پی هواپیماها ) من عالیم ، ولی خیلی گرفتارم. یادتونه وقتی داستان قبل رو نوشتم گفتم پی دی افش رو به فارسی می گذارم ، خب من فکر می کردم ، نهایت یکی دو ساعت کار ببره ، چون من چند تا قالب آماده ی کتاب داشتم -اما پاک یادم رفته بود که این کتاب فارسی است ، خب برنامه ی پی دی اف من فقط با زبان انگلیسی کار می کند- به خاطر همین با خیال راحت چند روزی را سپری کردم ، بعد که به سراغ کتاب رفتم ، دیدم یا باید از ورد استفاده کنم ، یا از گوگل درایو یا فتوشاپ

راحت ترین کار این بود که کتاب را به ورد بنویسم  به پی دی اف تبدیل کنم ، یا با سندنگار گوگل بنویسم و آخرش روی گزینه ی تبدیل به پی دی اف کلیک کنیم ، از اون جایی که من همیشه عادت دارم سخت ترین راه را انتخاب کنم رفتم سراغ گزینه ی سوم یعنی فتوشاپ ، چون امکانات فتوشاپ خیلی بیشتره ، البته می تونستم کتاب رو با پاورپوینت هم درست کنم ، کتاب قبلیم رو با پاور پوینت و این دیزاین ساخته بودم

ولی رفتم سراغ فتوشاپ ، چون با هاش راحتترم و امکانات زیادی هم دارد ، اگر یک صفحه اشتباهی داشته باشد ، بعداً می شه راحت تصحیحش کرد و .... . وقتی کارم رو شروع کردم تصور می کردم نهایتاً داستان 10 یا 15 صفحه بشه ، خلاصه من هی صفحه ساختم و ساختم ، اما مثل این که کتاب تموم نمی شد ، این چند روز اخیر سرگرم ساختن این کتاب بودم ، تا این که همین نیم ساعت پیش کارش تموم شد ، 72 صفحه شد ، و من عکس های خودم رو هم در این کتاب اصلاً استفاده نکردم ، اگر اونها رو استفاده می کردم چی می شد ؟

البته من برای زیبایی کار صفحات کتاب رو کوچکتر گرفتم و نوشته ها رو هم با فونت متوسط ، ولی خب اصلاً تصور نمی کردم 72 صفحه بشه ، به هر حال من کتاب را برای دانلود می ذارم نه امروز ، فردا چون باید صفحه ها را یکبار دیگر چک کنم و بعد آپلود کنم


بله این داستان روزهای اخیر من بود ، و واقعاً کتاب نوشتن مشکل است ، اول باید داستان را بنویسی ، بعد ویرایشش کنی ، و در نهایت صفحه آرایی و جلد و... که مرحله ی نهایی بهتر است به وسیله ی یک حرفه ای انجام شود ، ولی چون این فقط یک داستان بود ، خودم انجامش دادم

امیدوارم شما هم آن را دوست داشته باشید ، نظراتتان را هم برایم بنویسید

خبرهای هفته را هم همان اول گفتم ، وحشتناک ترین و مهمترین خبر این هفته ، سقوط هواپیمای ایرانی بود
 
بر همین اساس ، من به این نتیجه رسیدم که سفر هوایی جسورانه ترین کار دنیاست ، بنابراین اگر قصد خودکشی دارید ، اگر ورشکسته هستید ، اگر می خواهید از خانه فرار کنید ، اگر دوست دارید نامتان در فهرست کتاب گینس ثبت  شود ، و در یک کلام اگر می خواهید جسارت خود را به رخ دوستانتان بکشید ، با هواپیما مسافرت کنید ، هر چه هواپیما قدیمی تر باشد و خلبان هم جوان تر و ناشی تر امتیاز بیشتری به دست می آورید ، آفرین بر شما دلیر مردان و شیرزنان غیور ایرانی




هیجان انگیزترین خبر درباره ی گوگل در این چند هفته ی اخیر ، امکانات جدیدی است که به گوگل درایو و جی میل اضافه شده است ، مثلاً شما می توانید اسناد ورد ، پاورپوینت یا اکسل را با گوگل درایو باز کنید ، یا اسنادی را که در گوگل درایو می آفرینید به راحتی به اسناد آفیس یعنی ورد ، پاورپوینت و اکسل تبدیل کنید و کلی امکانات دیگر

خب ، من باید برم به ادامه ی کارهام برسم ، شما هم هفته ی آخر هفته ی خوبی داشته باشید ، از هفته ی بعد و بعد از تمام شدن این کتاب نامه های پنج شنبه ی ما هم به روال سابق برمی گردد


برایتان سفری بی خطر و بی سقوط را از پروردگار یکتا خواستارم
                                                                      M.T





M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com