This blog is about books, eBooks , my memories .

Friday, April 17, 2015

تولد سال بعد خودم را می رسونم



" تولّـــــــــــــدت مبارک
خوش اومـــــدی ستاره

اگـــــر چــــه از راهِ دور
هیــچ فـــایده ای نداره

شمعارو روشــن کن و
به جام دوتا رو فوت کن

نمی شه پیشت باشم
فقط برام ســــکوت کن

تولّـــــدِ ســــــال بـــعد
خودم رو می رســــونم

هرچی تولّـــــــــد باشه
دیگه پیشــــت می مونم

تولّدت مبارک پارمیس جان و سلام

بی حاشیه می رویم سراغ جالب ترین رخدادهای این هفته ( البته بعد از میلاد تو)


تو این روزِ تــــــــــــــولد
عیــــده تو مــاه و مرّیخ

این روزِ خوب می مونه
همیشـــــه توی تاریـخ


بالاخره انتظار به سر رسید و خانم هیلاری کلینتون رسماً خودش را برای انتخاب 2016 کاندید کرد، از آنجایی که خانم کلینتون برامون غریبه نیستند و قبلاً با ایشان آشنایی داشتیم، خبر خوشی بود، به هر حال امیدوارم که موفق باشند.

از دیگر کاندیداها هیچ شناختی ندارم و اصلاً نمی توانم درباره اشان اظهار نظر کنم، به نظرم  آقای " مارکو روبیو " کاندیدای منتخب جمهوری خواه ها  خیلی جوان است، ولی خب، شایستگی به سن نیست و باید به پیشینه ی کاری و تجربیات شخص نگاه کرد.

از همه بامزه تر سرمقاله ی دیروز واشنگتون پست بود،  مردم سؤالات بسیاری خنده داری درباره ی نامزدهای ریاست جمهوری از گوگل می پرسند، مثلاً چند سالش است ، چند سانته ، باباش کیه؟ دمکراته؟ و ...

گویا برای کاربران اینترنت کارنامه ی کاندیداها چندان مهم نیست ، شاید هم این اطلاعات از کارنامه ی کاری طرف مهمتر باشند :)



دریــــــــــــــــــــا به احتـــــــــــرامت
امــــــــــروزو طـــــــوفانی نیســــت

مســــــــــــــــــافرا زود میــــــــــان
جــــــــــــــــــاده ها طولانی نیسـت


پنج شنبه 27 فروردین رئیس جمهور کنار دریا از پایان خوش پرونده ی هسته ای ایران سخن می گفت، تیم ملی کشتی آزاد ایران هم از لوس آنجلس دست پر برگشت و دل مردم را شاد کرد، قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی کشتی آزاد مبارک.


خـــــــدا تو این روزِ خوب
تو رو به ما هــــــدیه داد

همــــــــه مثِ هم بودن
فرشــــــته شو فرستاد

اوّلِ روز اومـــــــــــــــدی
تابیـــــدی جایِ خورشید

خـــــــــدا گنــاهـــامـونو
به خــــــــاطر تـو بخشید

دیشب تصاویری دیدم از تجمع فرهنگیان مقابل ادارات آموزش و پرورش شهرستان های مختلف ، و چقدر تأسف خوردم که هنوز آموزگاران،این باغبانان میهن عزیزمان غم نان دارند، و از عدم تساوی حقوقشان با کارمندان دولت می نالند.

عدم تساوی؟؟

چرا تساوی؟؟ معلمی که شغل انبیاست و شنیده ایم که در بسیاری از کشورها این حرفه یکی از پردرآمدترین مشاغل است، مگر نه این است فردای روشن کشور در دست معلمان است؟ بهتر نیست به جای برابرسازی به ارتقای حقوق و نیز منزلتشان در اجتماع بنیدیشیم، هر چه باشد ما هر چه داریم از معلمان است ،مگر نه؟


کاش من و تو یک روزی
مـرزا رو بر می داشتیم

به جــــــاش رُزای قرمز
روی زمین می کاشتیم


بالاخره یک خبر بسیار بسیار دوست داشتنی از گوگل، ارتش روبات های گوگل در راه است، گوگل این هفته یک اختراع تازه ثبت کرده : کنترل ارتش روبات ها ( اگر دانشجویان و دانش آموزان ما  سطح دانش روبوتویک خودشون را حفظ کنند ، ما هم می توانیم یک ارتش روبوتی خیلی عالی داشته باشیم .)
 و خبر دیگر : از این به بعد می توانید از طریق رایانه ی شخصی تان گوشی اندرویدتان را ردیابی کنید، گوگل این کار را براتون انجام می دهد.


تولــــــــــدت پر از گــــــــل
پر از شـــــــــمعای روشن

کاش که تو این جشن پاک
یک کـــــــم کنی یـــــادِ من

تولـــــــــــــــــــدت پر از نور
خوش اومدی ســـــــــتاره

اگر چــــــــــــــــه از راه دور
هیچ فـــــــــــــایده ای نداره


به پایان مهمترین رویدادهای هفته رسیدیم، راستی اوایل هفته خواندم که نسخه ی اندرویدی مرورگر فایر فاکس یکی از محبوبترین اپ های گوگل پلی است و فری ایبوک هم به گمانم هشت ساله شد- اخیراً من چند کتاب صوتی عالی از فری ایبوک دانلود کرده ام- و سرانجام درباره ی داستانهایم سه شنبه یک داستان منتشر کردم و اعتراف می کنم که ویرایشش نکرده بودم، خیال داشتم دیروز تصحیحش کنم که نشد، امروز هم حسابی سرگرم داستان بعدی بودم ، خلاصه ویرایش داستان یا مطلب از نوشتنش هزار برابر سخت تر است، حوصله ی زیادی می خواهد و البته دقت فراوان ، دست کم باید چند بار متن را بالا و پایین بروی و بخوانی تا به یک متن آراسته و تمیز برسی.

بی خود نیست که بعضی نویسندگان ویراستاری نوشتارشان را به دیگران می سپارند، به هر حال من آغاز سال با خودم عهد بستم که یک سری از داستانهای گذشته را حتماً ویرایش کنم، با دقت و با حوصله .

و درباره ی این داستان، مطمئناً تصحیح می شود، آن هم خیلی زود، لطفاً بی حوصلگی ها و بد قلقی های این جوجه نویسنده را به بزرگواری خودتان ببخشید، طفلک حداقل این هفته را حسابی کار کرده و نوشته و تحقیق کرده ، ولی هنوز تا رسیدن به کاردانی و پختگی راه درازی پیش رو دارد.

کامیاب و برقرار باشید
                                                                                                                   M.T

سراینده مریم حیدرزاده






M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com