This blog is about books, eBooks , my memories .

Saturday, October 3, 2015

زندگی شما پاسخ به سؤال است



« انسان باید در برابر مجهولات درونی صبور باشد
و تلاش کند حتی خود سؤال را دوست داشته باشد،
مانند کتاب هایی که به زبانی بیگانه نگاشته شده اند.
بحث این است که باید همه جوره زندگی کرد.
اگر با پرسش ها به سر ببریم،
روزی بی آن که خود متوجه شویم،
روزی از همین روزها،
به آرامی پاسخ را می یابیم.»
                               رینر ماریا ریلکه در نامه ای به ، شاعری جوان ، فرانسیس زاویه

نامه ی بالا زینت بخش پشت جلد کتابی است که در دست دارم: « زندگی در اینجا و اکنون »، کتابی برای زدودن زنگارها از آیینه ی قلب. درست حدس زدید این عنوان کتابی است که قصد دارم درباره اش مقالاتی بنویسم.

 بله، بالاخره پس از یک هفته تأمل و از نظر گذراندن کتاب های کتابخانه به این کتاب رسیدم که کتاب آسانی هم نیست، و از همین الآن دارم با خودم کلنجار می روم که چرا کتاب ساده تری برنداشتم، همین تازگی ها خواندن « انضباط شخصی در ده روز » را تمام کرده ام، هم ساده است و هم کاربردی، اما این یکی تو مسیرم بود.

داشتم به راه خودم می رفتم که سر راه سبز شد، دست تکان داد و پرسید :« زندگی در روشنایی؟» منتظر جوابم نشد و بی معطلی پرید بالا ؛ پس بهتر است به جای آه و ناله و شِکوِه از همسفر جدید، از هم صحبتی با او لذت ببریم، نویسنده ی کتاب : پروفسور کورت تپرواین است با ترجمه ی کلارا کرمی ، ناشر  کتاب هم نسل نو اندیش است.

                                                         M.T






M.T☺

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com