This blog is about books, eBooks , my memories .

Monday, February 29, 2016

کمتر بحث کنید و بیشتر گوش بسپارید



آن چه شما خواسته اید؟!

مشتری ها از نظر پرداخت صورتحساب به دو دسته تقسیم می شوند: آن هایی که خوش حسابند و آن هایی که نیستند. و از نظر اخلاق هم به دو گروه تقسیم می شوند: بیشتر بد اخلاق و بهانه جو و کمتر خوش اخلاق و آنی پسند. وقتی سفارشی کار می کنید، این کاملاً طبیعی است که با مشتری هایی رو به رو شوید که از نتیجه نهایی راضی نیستند و ادعا می کنند این همانی نیست که سفارش داده بودند، در این موارد چه باید کار کرد؟ با مشتری دعوا کرد که این دقیقاً همونیه که شما می خواستید؟ یا او را از لیست مشتریان حذف کرد؟ یا قید سفارشی کردن را زد؟

بهتر است اول مشخص کنید که طرف خوش حساب است یا نه؟ اگر هست و شما دستمزد خوبی بابت کارتان دریافت می کنید، بهتر است از بحث کردن دست بردارید و کار را دوباره طبق خواسته ی مشتری انجام دهید. اما اگر طرف اهل پرداخت صورتحساب نیست، لازم نیست خودتان را به دردسر بیندازید، از او عذرخواهی کنید و بگویید بهتر از این نمی توانید انجامش بدهید. برای خدمات رایگان و کارهایی هم که برای دوستان و آشنایان انجام می دهید، چنین سیاستی را در پیش بگیرید، به آنها بگویید ببین ، وقتم پر است، من این کار را در وقت آزادم انجام دادم ،اگر خواهان کار با کیفیت تری هستی باید مثل بقیه ی مشتریان مبلغش را بپردازی. به این ترتیب هم مشتریان بهانه جو را راضی نگه می دارید، هم از شر مشتریان چترباز راحت می شوید و هم بی خودی اعصاب تان به هم نمی ریزد.





کمتر بحث کنید و بیشتر گوش کنید

 « یک بار عکاسی نیویورکی را ملاقات کردم که به سراسر دنیا سفر کرده بود و از مکان هایی که رفتن به آنجا گران قیمت و پر هزینه بود، عکس هایی برای مشتریان مشهوری چون رولون و لانکوم گرفته بود. او برایم توضیح داد که چگونه دقیقاً آنچه را مشتریانش می خواهند برایشان تهیه می کند و بعد وقتی می گویند که این عکس دلخواه آن ها نیست، گیج می شود.
 
او می گفت حتی اگر عکس اهرام ثلاثه ی مصر باشد، آن ها از او می خواهند آن را دور بیندازد. او می گوید اصلاً درست نیست حالت دفاعی به خود بگیرد یا با مشتریانش بحث کند. حتی اگر همه ی ویژگی های مورد نیاز آن ها را به طور کامل تهیه کرده باشد. در عوض، بالاخره او یاد گرفته-بعد از اینکه مبالغ هنگفتی از دست داده- تنها کاری که باید انجام دهد این است که بگوید: «خوب، بگذارید ببینم این را درست گرفتم یا نه. شما از این کمتر می خواهید و از آن بیشتر، درست است؟ باشد، من دوباره می روم و از آنجا عکس می گیرم و برایتان می آورم. آن وقت ببینید از آن خوشتان می آید یا نه.»
به عبارت دیگر، او یاد گرفته کمتر با مردمی که صورت حساب ها را می پردازند بحث کند، بیشتر به حرف آن ها گوش بسپارد و فقط به واکنش آن ها پاسخ بدهد تا راضی بشوند.»

مبانی موفقیت: جک کنفیلد









M.T☺


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com