This blog is about books, eBooks , my memories .

Monday, October 23, 2017

این بار داستانی از درخت سیب

قانون دانه‌ها: داستان یک درخت سیب!
 به یک درخت سیب نگاه کنید. احتمالاً حدود هفتصد سیب روی درخت هست. هر سیب هم ده تا دانه دارد که روی هم تعداد زیادی دانه می‌شود.

ممکن است بپرسیم «چرا برای رشد چند تا درخت سیب به این همه دانه نیاز داریم؟» طبیعت در اینجا به ما درس مهمی می‌دهد. به ما می‌گوید: «همه‌ی دانه‌ها رشد نمی‌کنند. در زندگی، اکثر دانه‌ها رشد نمی‌کنند. بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید که کاری انجام شود بهتر است بیش از یک بار سعی کنید».
 
معنای این جمله ممکن است این باشد که:
برای پیدا کردن یک شغل بیست بار در مصاحبه شرکت می‌کنید. برای پیدا کردن یک کارمند خوب با چهل نفر مصاحبه می‌کنید. برای فروش خانه، اتومبیل، ایده‌ی تجاری یا روش بیمه‌گذاری با پنجاه نفر مشورت می‌کنید و ممکن است با یک صد نفر آشنا شوید تا فقط یک دوست خاص پیدا کنید.


 
 شکایت نکن! 
در طی جنگ داخلی آمریکا، ژنرال‌ها نزد آبراهام لینکلن شکایت کردند که ژنرال گرانت به مشروبات الکلی خیلی علاقه دارد. لینکلن گفت که در جلسه‌ی روز بعد در این مورد بحث خواهند کرد.

لینکلن مرد عاقلی بود و روی این قضیه فکر کرد و خودش را جای آن ژنرال گذاشت. روز بعد در جلسه پرسید: «ژنرال گرانت از چه برندی استفاده می‌کنند؟ ممکن است به خاطر همین مسئله برنده‌ی جنگ شوند. در این صورت، شاید هر ماه یکی از آن برندها را برای‌تان بفرستم.» برنده شدن مهم است خیلی مهم.

 از کتاب «همیشه یک برنده باشید» نوشته‌ی پرمودا باترا، ویجی باترا
 

پ.ن. ژنرال گرانت: هجدهمین رئیس‌جمهور آمریکا و فرمانده‌ی کلی نیروهای فدرال در جنگ داخلی آمریکا که سرانجام بر نیروهای جنوب پیروز شد.



0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com