This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, August 1, 2013

نامه ای از یک کودک آواره


Always have good feeling, deshow.net

پارمیس عزیزم

 

جالب ترین رخداد این هفته شب قدر ، شب زنده داری ها  و راز و نیاز به درگاه پرودگار متعال بود و از آنجا که فردا آخرین جمعه ماه رمضان  و مقارن با روز قدس است ، شاید راهپیمایی فردا جالب ترین رخداد این هفته باشد ، برای دوستانی که در راهپیمایی شرکت می کنند وکسل ترین رخداد هفته برای   کسانی که در راهپیمایی شرکت نمی کنند (مثل من).

 مسلماً پیمودن مسافتی طولانی در این گرمای طاقت فرسا ، در حال روزه داری عملی شایسته تحسین و ستایش است. حمایت از ملتی مظلوم و ستمدیده کار نیک و پسندیده ای است . ما از این دوستان التماس دعا داریم و برایشان توفیق روز افزون می طلبیم.

 

 

همه ما فلسطین را دوست داریم  و نامه ای از یک کودک آواره فلسطینی را در کتابهای درسیمان خوانده ایم و بسیار متأسف شده و شاید اشک نیز  از دیدگانمان جاری شده باشد. این کودکان زندگی سخت ، غم انگیز و اندوهناکی دارند. زندگی شاد ، آزاد ، به دور از جنگ و خشونت به همراه خانواده حق همه ی کودکان دنیاست. فلسطینی ، ایرانی ، آمریکایی یا اسرائیلی هیچ فرقی نمی کند. همه با هم برابرند. شاید از همین روست که ما ترجیح می دهیم در این راهپیمایی ها شرکت نکنیم، هر چند به راهپیمایان به دیده احترام می نگریم

 ما همه ی کودکان جهان را دوست داریم و نمی توانیم برای حمایت از کودکان هم کیش خود ، نابودی کودکان اسرائیلی را خواستار شویم. آنها هم مثل کودکان فلسطینی شایسته عشق  و دوست داشتن هستند و نباید تاوان اشتباهات دیگران را بپردازند. بنابراین ما هر سال راهپیمایی دوستانمان را نظاره می کنیم و هنگامی که آنان شعار مرگ بر ... را سر می دهند ، ما شعار زنده باد آزادی، زنده باد صلح و زنده باد دوستی را سر می دهیم و در آرزوی روزی به سر می بریم که همه ی انسان ها فارغ از رنگ و نژاد و مذهب و قومیت در کنار یکدیگر زندگی کنند و همدیگر را همچون اعضای یک پیکر دوست داشته باشند . به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و پیوسته ترانه عشق ، آزادی و دوستی برلبانشان جاری باشد.

بنــــی آدم اعضــــای یکدیگرند

که در آفرینش زیک گوهــــرند

چو عضوی بدرد آورد روزگار

دگر عضـــــوها را نمــاند قرار

تو کز محنت دیگران بی غــمی

نشــــاید که نامـــت نهند آدمـــی

 

               به امید آن روز

                                                                                                                                    M.T




0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com