This blog is about books, eBooks , my memories .

Sunday, March 11, 2018

پیک خوش خبر باشید





خبرهای خوشی دارم
همه‌ی ما در موقعیت‌های بسیاری دیده‌ایم که چگونه ناگهان کسی از در وارد شده و گفته‌ است:«خبرهای خوشی دارم». این شخص بلافاصله توجه همه را به خود معطوف می‌کند. خبرهای خوش، نه تنها سبب جلب توجه افراد که باعث خوشحالی آنها می‌شوند. خبرهای خوش، روح زندگی می‌دمند. خبرهای خوش حتی باعث هضم بهتر غذا می‌شوند.


هر روز کمی از نور خورشید را به خانه ببرید
  برای خانواده‌ی خود خبرهای خوب ببرید. اتفاقهای خوبی را که در روز برایتان افتاده است، برای آنها تعریف کنید. همواره تجربیات دلنشین و بامزه‌ی خود را به خاطر بیاورید و خبرهای خوش را پخش کنید. مطرح کردن نکات منفی، کاری بی‌معنی است، تنها باعث نگرانی خانواده‌تان می‌شود. هر روز کمی از نور خورشید را به خانه ببرید.

هیچ توجه کرده‌اید که بچه‌ها خیلی کم از بدی هوا شکایت می‌کنند؟ آنها تا زمانی که از طریق هواشناسی یاد نگیرند که باید نسبت به دمای طاقت‌فرسای هوا حساسیت نشان دهند، به راحتی با هوای داغ تابستان کنار می‌آیند. عادت کنید که همیشه بدون توجه به وضعیت واقعی هوا، راجع به آن نظر مساعد بدهید. شکوه و شکایت کردن از هوا شما را درمانده‌تر می‌کند و این درماندگی را به دیگران هم منتقل می‌کند.
همیشه بگویید حالتان خوب است. آدم سرزنده‌ای باشید. احساس واقعی ما، به مقدار زیاد به وسیله‌ی احساسی که تصور می‌کنیم داریم تعیین می‌شود، پس فقط بگویید: «حالم عالی است» تا احساس کنید حالتان بهتر است.
 برای همکارانتان خبرهای خوب و خوش ببرید. آنها را تشویق کنید و در فرصت‌های مناسب به تحسین آنها بپردازید. درباره‌ی کارهای مثبتی که شرکت‌تان دارد انجام می‌دهد، برایشان حرف بزنید. به مشکلاتشان گوش کنید. به یاریشان بشتابید. مردم را تشویق کنید. تنها در این صورت است که از حمایت آنها برخوردار خواهید شد. در انجام کارهایشان به آنها پشتگرمی و امید بدهید. بگذارید بفهمند که شما به تواناییها و موفقیتشان اعتقاد دارید. همیشه نگرانیها را تسکین دهید.

یکی از دوستان فروشنده‌ام به راستی یک پیک خوش خبر است. او هر ماه به مشتریانش سر می‌زند و قانون او این است همیشه خبر خوشی برایشان داشته باشد.
مثلاً می‌گوید: «هفته‌ پیش یکی از دوستان صمیمی‌ات را دیدم. بهت سلام رساند.»؛ «از آخرین باری که اینجا بوده‌ام اتفاقات فراوانی افتاده است. ماه گذشته، بیش از سیصد و پنجاه هزار کودک متولد شده‌اند.» و بلافاصله می‌افزاید که «بچه‌های بیشتر یعنی کسب و کار بهتر برای هر دوی ما.»
خبرهای خوب نتایج خوب به بار می‌آورد. حامل خبرهای خوش باشید.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ



رئیس شرکتی شعاری را در یک قاب زیبا به نحوی که رو به صندلی مهمانش قرار گیرد، روی میز گذاشته بود. شعار این بود:«اگر خبر خوبی برایم ندارید، بهتر است خاموش بمانید.» او را تحسین کردم و گفتم به نظرم این شعار به طرز زیرکانه‌ای مردم را تشویق به خوش‌بینی می‌کند
او لبخندی زد و گفت: «تذکر مهمی است؛ ولی از جایی که من نشسته‌ام، اهمیت آن بیشتر احساس می‌شود.» او قاب را چرخاند تا من بتوانم طرف دیگرش را هم ببینم، روی آن نوشته شده بود: «اگر خبر خوبی برایشان نداری، خاموش بمان!»

 اخبار خوب، شما را به حرکت وامی‌دارد و به شما احساس سرزندگی می‌دهد. پخش اخبار خوب، مردم را هم سرحال می‌آورد.
کتاب جــادوی فکر بزرگ
نویسنده :دکتر شـــوارتز



0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com