This blog is about books, eBooks , my memories .

Friday, June 22, 2018

اولین روز تابستان


به کم از قدر خود مشو راضی

گر عقابی مگیر عادت جغد
ور پلنگی مگیر خوی گراز 

به کم از قدر خود مشو راضی
بین که گنجشک می نگیرد باز

نام تو برانگیزد دولت نقش
جاه تو بر لباس ملک طراز
پارمیس جان سلام،

تابستان هم آمد. امروز نخستین روز فصل گرم تابستانه. فصل تعطیلات و تنبلی. تابستان که می‌شه فقط دوست داری فیلم تماشا کنی، بری سفر یا استراحت کنی. ولی عقاب‌ها قدر تک‌تک لحظات زندگیشون رو می‌دونن و به سمت هدفشون با سرعت در حرکتند تابستون و زمستونم نداره. کاش از عقاب‌ها سرمشق بگیریم تا به جایگاه واقعی خودمون برسیم. بیشتر منظورم به خودمه، چون از عمرم آن طور که باید و شاید استفاده نمی‌کنم. تو چطور؟ این روزها را چطور می‌گذرانی؟ حتماً مثل بقیه سرگرم تماشای جام جهانی هستی. مشکلی نیست، این روزها همه همین کار را انجام می‌دهند. من سعی کرده‌ام مسابقه‌ای را از دست ندهم، مگر اینکه خسته یا بی‌حوصله باشم.  الآن هم بازی برزیل و کاستاریکا در جریانه. باید زودتر این نامه را تمام کنم تا به باقی این مسابقه‌ی هیجان‌انگیز و تماشایی برسم. امیدوارم آخر مسابقه، برزیل لب‌خندان به رخت‌کن برود. دیشب که آرژانتین اشک ما را درآورد.

آره، بسیار غیر منتظره بود. اصلاً فکرشم نمی‌کردیم که تیم قدرتمند آرژانتین بازی را واگذار کند. اما فوتباله دیگه همیشه سورپرایزی تو آستینش داره. البته هنوز همه چی تمام نشده و بازی سوم باقی مانده است، من که به معجزه ایمان دارم، اگر آن جادوگر آرژانتینی، مسی، معجزه کند همه چیز درست می‌شود. جام جهانی بدون آرژانتین اصلاً صفایی ندارد.


تیم ملی ما هم چند روز قبل در برابر اسپانیا بازی را واگذار کرد، ولی عجب خوب بازی کردند بچه‌هامون. همه لذت بردیم. خیلی دوست داشتم بازی مساوی می‌شد ولی خب نشد که بشه. شاید بگی چرا مساوی، همه به برد فکر می‌کردند. بله، دوست داشتم ببریم ولی تیم اسپانیا هم مثل آرژانتین و پرتغال و برزیل و آلمان و فرانسه و ... محبوب قلب‌هاست، بنابراین گرچه شکست ایران قلبم را شکست، اما شک ندارم شکست اسپانیا هم متأثرم می‌کرد. وای ساعت ۵ شده من بیشتر بازی را از دست دادم، پس تا نامه‌ی بعدــ. تو جام جهانی زود زود برایت نامه می‌فرستم و بعد جام بیشتر داستان می‌نویسم.

به امید موفقیت همه‌ی تیم‌های حاضر در جام جهانی
M.T :)




0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com