This blog is about books, eBooks , my memories .

Tuesday, June 26, 2018

امروز تولد بهترین مامان دنیاست. مامان جون، مرسی که هستی، تولدت مبارک!
 
 دیروز دور سوم رقابت‌های مرحله‌ی گروهی جام جهانی آغاز شد و سرنوشت چهار تیم صعود کننده به مرحله‌ی بعد مشخص شد. از گروه A اروگوئه و روسیه و از گروه B اسپانیا و پرتغال به دور بعد رقابت‌ها صعود کردند و چهار تیم دیگر به خانه بازگشتند.
 
دیشب برای ایران شبی به‌یادماندنی شد. شبی که تیم ملی ایران در مصاف با تیم پرتغال خوش درخشید و تا یک قدمی صعود به مرحله‌ی بعد پیش رفت، اما شانس با او یار نبود و دست پر، چشم تر و لب خندان با جام جهانی روسیه وداع گفت. این اولین چهار امتیاز جام جهانی ایران است. مرسی سرمربی، مرسی تیم ملی! شما ثابت کردید کلاس فوتبال ایران هم سطح فوتبال اروپاست و انتظارات را از خودتان بالا بردید.


بازی ایران و پرتغال یکی از تماشاگرپسندترین بازی‌های این جام بود. رقابت پایاپای، زیبا و نفس‌گیری که تا ثانیه‌ی آخر تماشاگران را سرجای خودشان نگه داشت، و وقتی داور در سوت خود دمید و پایان مسابقه را اعلام کرد، سیل اشک‌ها  بود که روان شد.

گرچه این تیم ملی به دور بعد نرسید، اما شگفتی‌ساز جام لقب گرفت و سرفراز به میهن بازگشت. جشن و پایکوبی مردم ایران بعد از این تساوی تا پاسی از شب ادامه داشت. بچه‌ها مرسی، عالی بودید! عالی هستید!

خودم شخصاً از نرفتن به دور بعد ناراحت نیستم، ما تو گروه مرگ بودیم و هر چهار تیم ایران، مراکش، پرتغال و اسپانیا به راستی شایسته بودند. بنابراین از صعود پرتغال و اسپانیا به دور بعد از صمیم قلب خشنودم. شاید بیشتر مردم ایران الآن عصبی و ناراحت باشند، اما گاهی تساوی بیشتر از برد ارزشمند است. این تساوی اعتماد به نفس ایران را بالا برد و تأثیرش را در ادوار بعدی جام جهانی خواهیم دید. ضمن این‌که بازیهای آسیایی را پیش رو داریم و بچه‌ها دیگر به قصد آوردن جام به خانه پا به مسابقات می‌گذارند.







 امشب برای چهار تیم دیگر سرنوشت‌ساز است. از گروه C که فرانسه و دانمارک به دور بعد رفتند و الآن همه منتظرند ببینند دومین تیم صعود‌کننده‌ی گروه D کدام تیم‌ است: آرژانتین، نیجریه و یا ایلسند؟ خدا کند که آن تیم آرژانتین باشد.


 به امید موفقیت تمامی تیم‌های حاضر در روسیه
 M.T:)


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com