This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, June 28, 2018

قله‌ی قافی نبود، قوی‌تر برمی‌گردیم


خوب استارت نزد، سر پیچ نرسیده متوقف شد و یک دنیا را مبهوت کرد. شاید روسیه آشیان سزاواری برای صعود عقاب‌ها نبود که آنها نیامده رفتند. و شاید به قول ظریفی با حذف ایران رقیب جدی برای خودشان نیافتند و ترجیح دادند که به خانه برگردند. به‌هرحال تیم قهرمان جهان، آلمان مقتدر هم از رقابت‌های جام ۲۰۱۸ کنار رفت. خب، این اولین باری نیست که قهرمان دوره‌ی قبل در مرحله‌ی گروهی حذف می‌شود، اما تصور حذف آلمانی که به سخت‌کوشی و جنگندگی تا ثانیه‌ی آخر مسابقه معروف است، دور از انتظار همگان بود. اما شکی نیست که آنها قوی‌تر برمی‌گردند.

مرحله‌ی گروهی جام ۲۰۱۸ امروز به پایان می‌رسد و سرنوشت آخرین چهار تیم صعود کننده به مرحله‌ی حذفی رقم خواهد خورد.

البته از گروه G صعود انگلیس و بلژیک به دور بعد مسجل شده، و آنها برای سرگروهی با یکدیگر رقابت می‌کنند.


اما گروه H وضعیت مبهمی دارد. ژاپن و سنگال تنها بازمانده‌های آسیا و آفریقا به همراه کلمبیا شانس صعود به دور بعد را دارند، باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. با تمام احترامی که برای کلمبیا قائلم، امیدوارم سامورایی‌های دونده و شیرهای سنگالی قدرتمند در جام بمانند و دل هواداران فوتبال قاره‌ی کهن و سیاه را با بازی‌های چشم‌نوازشان شاد کنند. سامورایی های آبی با سنگالی ها همه چی ممکن  میشه.


تا بعد 

 بعد از مسابقه: حیف شد سنگال حذف شد, شاید اگر سنگال مثل همیشه بازی کرده بود این اتفاق نیفتاده بود. از حذف سنگال ناراحت شدم, هرچند کلمبیا تیم خوبیه.




1 comment:

  1. سامورایی های آبی برای سنگالی همه چی ممکنه

    ReplyDelete

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com