This blog is about books, eBooks , my memories .

Monday, February 4, 2019

رونالدو الهام‌بخش بچه‌های دنیا

سلامی دوباره. جمعه قطر با غلبه بر ژاپن، برای اولین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات شد. امیر قطر سنگ تمام گذاشت و بازیکنان تیم ملی قطر را با هدایایی ویژه غافلگیرکرد. معز علی با نه گل بهترین گلزن این دوره از رقابت‌ها شد. بعد از اتمام رقابت‌های آسیایی دوباره توجهات به سمت لیگهای داخلی معطوف شد. شاید این هفته مسابقات آن‌طور که دوست داشتم پیش نرفت؛


این‌قدر دوست داشتم این هفته یونتوس بازی را ببرد، خب تولد رونالدو بود. تولدش مبارک! کریستیانو رونالدو در این مسابقه فوق‌ستاره بودن خودش را به رخ جهانیان کشید و دو گل فوق‌العاده را وارد دروازه حریف کرد و یونتوس را  به کسب سه امتیاز امیدوار کرد، اما شب شب بانوی‌ پیر نبود و آنها در این مصاف نفس‌گیر با پارما سه بر سه مساوی کردند. بارسلونا هم در شب درخشش مسی با والنسیا مساوی کرد. شاید دوستان رونالدو در رئال مادرید تولدش را از یاد نبرده بودند، کریم بنزما یکی از سه گل رئال را به ثمر رساند. 

میلان و رم مساوی کردند، اما قبل از این مسابقه اینتر در کمال ناباوری به بولونیا نتیجه را واگذار کرد. شاید بدبین‌ترین هوادار هم چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کرد. من که از شکست آرسنال ناراحت بودم با گلی که وارد دروازه اینتر شد مبهوت شدم و تا دقیقه‌ نود و پنج  در کمال نا‌امیدی به گل تساوی اینتر امیدوار بودم:) این که گفتم در کمال ناامیدی برمی‌گردد به سالهای زیستن با این تیم. رو‌ح‌الله حین مسابقه می‌گفت:  دوازده ساله که این تیم طرفدار پیدا کرده است. فکر کردم دوازده سال؟ شناخت خودم از این تیم برمی‌گردد به دوران درخشش یورگن کلینزمن. البته آن موقع مسابقات سری‌آ را تماشا نمی‌کردم، اما طرفدار تیمی بودم که یورگن کلینزمن برایش بازی می‌کرد. 
و در دوران کریستین ویری و رونالدو  بود که تمام مسابقات اینتر را تماشا می‌کردم. برای همین می‌گویم وقتایی پیش میاد که این تیم رو یه مدار سینوسی حرکت می‌کند، در اوجه و پشت سر هم می‌برد بعد با یکی دو باخت کوچولو ناامیدت می‌کند و دوباره می‌رود تو مسیر سربالایی. در هر حال این جور مواقع فقط با خودم می‌گم اینتره دیگه چه می‌شه کرد؟ ولی در همون مواقع به برگشتش به اوج امیدوارم. یه جورایی یه ذره شبیه استقلاله. البته استقلال صد برابر بهتر از همه‌ی تیم‌های دنیاست، راستی این هفته تولد مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال بود. تولدش مبارک!


این‌قدر دوست داشتم این هفته پاریسن‌ژرمن ببرد؛ خب، تولد نیمار بود. جالبه پی‌اس‌جی که به هیچ مهاجم حریفی بله نمی‌گوید، دیشب در غیاب نیمار بازی را به لیون واگذار کرد. شاید این غافلگیری هدیه‌ تولد نیمار بود:) تولدش مبارک!

چقدر تولد داشتیم این هفته! دیگران که تولدشان نبود، نتایج خوبی گرفتند: تاتنهام، چلسی، سیتی و یونایتد بردند.



حالا دیگر از خبرنگار هواشناسی یه ذره چرخیدم به خبرنگار فوتبالی. راستی این هفته برف آمد، یک چند ساعتی و فرداش اثری از برف نبود. شاید به این دلیل ذوق و شوقی برای هواشناسی ندارم، فوتبال هفت روز هفته میاد و می‌رود، برف حتی زمستان‌ها نمیاد و نمی‌شینه. اما به قول دوستی هنوز برف آدم را غافلگیر می‌کند درست مثل تولدها. راستی تولدتون مبارک!




0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com