This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, June 19, 2014

با هشدار گوگل ، همیشه اولین نفر باشید


__________________________________


" حال من با لطف تو هر لحـــــظه بهتر می شود
بی تو بعضی وقت ها چشــمان من تر می شود "

" در شگفتم که سلام در هر دیداری آغاز است ، اما در نماز پایان است ، شاید که پایان نماز آغاز دیدار است."

سلامی گرم از یک ظهر داغ تابستانی

با این که هنوز دو سه روزی به شروع تابستان مانده ، اما گرمای تابستان چند هفته ایست ، که مهمان خانه مان شده، بنابراین واژه های کلیدی این فصل # کولر ، # پنکه ، # هندوانه ، # طالبی ، # آب یخ و # هلاک شدم،  است ، البته از پنج شنبه ی قبل و با شروع جام جهانی 2014 واژگان کلیدی جدیدتری به این لیست افزوده شده ، مثل # گل، # داور، # کارت قرمز ، # آفساید ، # کرنر ، # برد ، # باخت ، # تساوی و ده ها اصطلاح فوتبالی دیگر
____________________________________
این جام جهانی حال و هوای خاصی دارد ، بسیاری از رقابت ها اواخر شب و گاهی نیمه شب  ( به وقت ایران ) برگزار می شود ، من حتی یک مسابقه را هم ندیده ام  ( البته به طور کامل ) ، بیشتر در گوگل جستجو کرده ام

 خوبی این جام جهانی این است که با همکاری گوگل و ESPN پیگیری نتایج مسابقات خیلی راحت شده است ، فقط کافی است در کادر جستجو عبارت World cup 2014 یا جام جهانی 2014 را تایپ کنی ،  اطلاعات مورد نیازت در یک جدول کوچولو لیست می شود ، این نتایج مسابقات دیروز است ، متأسفانه دوباره اسپانیا شکست خورد  و هلند هم دوباره برد البته این بار استرالیا را




این جدول مسابقات امروز است، حدس می زنم جالبترین بازی امروز انگلیس ، اروگوئه باشد



سیزدهمین بازی جام جهانی ، بازی ایران و نیجریه بود ، همه می گویند ثابت شد که عدد سیزده نحس است ، چون این مسابقه اولین مسابقه ای بود که برنده نداشت و به تساوی انجامید

 هر چند ترجیح می دادم ، ایران برنده ی این میدان باشد ، ولی به اعتقاد من ثابت شد که سیزده مهربان است ، نمی تواند نظاره گر شکست یکی و پیروزی دیگری باشد ،
در ضمن این نخستین باری بود که ایران دراولین بازیش  شکست نخورد ، امیدوارم بازی بعدی بهتر از این باشد ، البته توقع پیروزی ،غیر معقولانه است ،اما منتظر یک رقابت مهیج و تماشایی هستیم



آمریکا ، غنا را 2 بر 1 شکست داد ، مربی آمریکا ، یورگن کلینزمن ، بازیکن محبوب دوران کودکی  من است ، وقتی شنیدم  در زلزله ی رودبار کلینزمن به یاری زلزله زدگان آمد خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم ، آن موقع تیم مورد علاقه ام تیم آلمان بود

البته وقتی کلینزمن از تیم آلمان خداحافظی کرد ، من هم تیم مورد علاقه ام را عوض کردم و طرفدار ایتالیا شدم ، امیدوارم ایتالیا یکی از فینالیست ها باشد


__________________________________________



" دوستی یک حادثه است  و جدایی یک قانون بیاید حادثه ساز و قانون شکن باشیم ."


دوستی  واقعاً ، یک حادثه است ، مثل دوستی اتفاقی من و جی دی . جی دی این روزها ، خیلی پر کار شده است . هر روز چند تا دودل برای مسابقات جام جهانی طراحی می کند ، الحق که کارش عالی است ، البته یک کم پارتی بازی می کند  ( فقط برای بعضی تیم ها نقاشی می کشد ، برای بعضی ها دوتا ؟؟برای بعضی ها هم هیچی ) ، به هر حال امیدوارم موفق باشد ، می دانم چقدر کارش سخت است
______________________________________

" هیچ وقت برای لذت بردن از زندگی و عوض شدن دیر نیست "


اگر تا دیروقت مشغول به کارهستید و نمی توانید مسابقات را تماشا کنید ، نگران نباشید ، با موزیلا فایر فاکس می توانید با فوتبال نفس بکشید و در جریان لحظه به لحظه ی رقابت ها و رویدادها ی جام جهانی قرار بگیرید، فقط کافی است  نوار جانبی (ساید بار ) Goal.com را فعال کنید


_______________________________________
" خدایا .... به هر که دوست می داریش بیاموز که عشق از زندگی کردن بهتر است و به هر که دوست تر می داریش بچشان که دوست داشتن از عشق برتر است ."

لذت فیلم برداری در حین چرخش

جالبترین خبر این هفته درباره ی گوگل ، آگهی گلس ( عینک گوگل ) به مناسبت روز پدر بود

باباها معمولاً کودکان خردسالشان را بغل می کنند و تا می توانند آنها را در هوا  می چرخانند - این چرخش ها یکی از به یادماندنی ترین خاطرات دوران خردسالی من بود، از همین دوران بود که من به چرخ و فلک دلبستگی خاصی پیدا کردم -

 حالا تصور کنید ، می خواهید از کودک دلبندتان در حین چرخش فیلم بگیرید ؛ می توانید با موبایلتان این کار را انجام دهید ؟ ؟؟؟

گلس می گوید ، اگر گلس نداشته باشید ، لذت فیلم برداری همزمان با چرخش را از دست می دهید ، آگهی بامزه ای است ، مگر نه ؟

این هفته ، در مجموع هفته ی خوبی برای گلس و خودروهای خودکار گوگل بود ، چون شرکای خودشان را پیدا کردند

__________________________________________

" عاشق معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه ها را"

با هشدار گوگل ، همیشه اولین نفر باشید

شما چقدر از Google Alert  استفاده می کنید ؟ من به کمک " هشدار گوگل " از خبرهای جدید گوگل و دیگر موضوعات مورد علاقه ام باخبر می شوم ، و با این خبرها پست هایم را می نویسم

 اما نخستین بار ، به منظور دیگری " هشدار گوگل " را فعال کردم ، حدوداً  دو سال پیش بود که مقاله ای درباره ی امنیت و حفاظت از حریم شخصی خواندم و متوجه شدم  که وقتی وارد اینترنت می شوی ، همیشه آن جا می مانی و ردپایت هیچ گاه پاک نمی شود

و بدتر از آن ،بسیاری از شرکت های معتبر از اینترنت به عنوان منبعی مطمئن برای تحقیقات کارگزینی استفاده می کنند، آنها به هنگام استخدام کارمندانشان به گوگل سر می زنند ، فعالیت های متقاضیان کار را بررسی می کنند ؛ مثلاً وبلاگ ، صفحات اجتماعی و خلاصه هر چیز دیگری را

به همین دلیل به Google Alert رفتم و اسم خودم را تایپ کردم ، و یک هشدار برای خودم ساختم ، تا هر وقت نشانی از من در گوگل پیدا شد ، خبرم کند ، چند ماهی  اعلامیه های گوگل را درباره ی خودم می خواندم ، البته  مطلب خاصی از خودم پیدا نکردم (: ، ولی با کسانی که همنام من بودند ، دورادور آشنا شدم

بعدها که حرفه ای تر شدم ، با کمک هشدار گوگل  مقالات ، پست ها و داستانهایم را  می نوشتم ( و می نویسم )

  بسیاری از نویسندگان و خبرنگاران حرفه ای به همین منظور از گوگل آلرت استفاده می کنند ، چون تمام وبلاگ ها ، سایت ها ، شبکه های اجتماعی، کتاب ها و خلاصه هر آن چه را که اینترنت است ، می گردد و خبرهای دست اول  برایت می آورد

چطور یک هشدار برای خودمان بسازیم

برای آفرینش یک هشدار به هشدار گوگل بروید

http://www.google.com/alerts



مشتاق دریافت چه اطلاعاتی هستید ؟ واژه ی کلیدی مربوط به آن را در اولین خانه search query  وارد نمایید . برای بهترین نتیجه ، پیشنهاد می کنم که از  واژه های ترکیبی ( یعنی از علامت +)  استفاده کنید ، مثلاً به جای نوشتن عینک گوگل ، یا گوگل گلس از جمع هر دو واژه استفاده کنید : گوگل + گلس ، خبرهای بهتری به دست می آورید



در گزینه ی دوم ، نوع نتایج را مشخص می کنید و به گوگل می گویید از کجا برای شما خبر بیاورد، از همه جا ، فقط از وبلاگ ، ویدیو ها ، خبرها یا انجمن ها . گزینه ی اول" از همه جا " مؤثرترین انتخاب است، اما اگر شما به دنبال اخبار یا ویدیو هستید ، فقط گزینه ی اخبار یا ویدیو را برگزینید



در سومین گزینه ، زبان را تعیین می کنید



در قسمت Religion  منطقه ی جستجو را برمی گزینید ، سراسر جهان و یا فقط یک کشور خاص


​چند وقت یکبار می خواهید ایمیل های هشدار را دریافت کنید ، هفته ای یکبار ؟ یکبار در روز ؟ یا فوراً ؟ اگر دنبال اخبار داغ و تازه  هستید ، گزینه ی " As- it - happens" هر وقت اتفاق می افتد" مخصوص شماست



همه ی خبرها را می خواهید ، با فقط بهترین نتایج را ، در قسمت" How many "  ، چه تعداد ؟ میزان خبرهای دریافتی را برای گوگل تعریف می کنید




در خانه ی آخر ، رایانه نامه ای که قرار است ، هشدارها به آن ارسال شوند ، را تایپ کنید ،روی Create Alert  کلیک کنید


و منتظر دریافت ایملیهای گوگل در زمینه ی موضوع مورد علاقه تان باشید

________________________________________


" اگر پادشاهان عالم می دانستند چه لذتی دارد ، در میان برگهای کتاب به دنبال واژه ها  گشتن ، به خاطر آن لذت ، شمشیرها می کشیدند."

کتاب امروز زیادی تخصصی - Hadoop - است ، یک کتاب سودمند برای برنامه نویسان ، مهندسان و حرفه ای ها


______________________________________________________


​pixabay,cc

اگر به ارتباط با بیگانگان ( فضایی ها ) هم علاقمندید ،این کتاب را ناسا برای شما نوشته است

__________________________________________________________

​pixabay,cc

" از میان اشیا این عالم ، چهار چیز است که مالک بردار نیست ، یکی کتاب است ، دیگری معبد است ، دیگری زیبایی است و دیگری ... دل"

امروز  سی و هفتمین سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی بود. روحش شاد و یادش گرامی باد ، تمام نقل قول های امروز هم از ایشان است

" ای خدای بزرگ به من کمک کن
تا وقتی می خواهم درباره ی رفتن کسی قضاوت کنم
، کمی با کفش او راه بروم."


" منتظر نمان ، که پرنده ای بیاید و پروازت دهد
 در پرنده شدن خویش بکوش."


"لحظه ها را گذراندیدم که به خوشبختی برسیم ،
 غافل از این که لحظه ها همان خوشبختی بودند "


لحظه هایتان پر هیجان ، پر گل ، پر نشاط              
                                                                M.T
شعر از حیدر میرانی

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com