This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, May 16, 2013

حمله هکر خیر خواه و انتخابات


پارمیس عزیزم

این هفته، هفته ای کاملاً انتخاباتی بود. من هنوز در نگرانی آینده بازار نفت ایران به سر می برم. اما وقتی خوب فکر می کنم، می بینم این اولین باری نیست که ما مورد تهدید قرار گرفته ایم، قبلاً هم ایران بارها تهدید به حمله نظامی و یا تحریم اقتصادی شده بود، ولی این اولین باری است که من واقعاً نگرانم . شاید به خاطر اوضاع ناآرام منطقه باشد و یا شاید به دلیل  حمله هکر ها باشد. چون یک هفته ای است که یک صفحه با توصیه های آموزنده ،  البته با زبانی ناآشنا برای من و  آشنا برای مترجم گوگل بر روی مرورگر من ظاهر    می شود ، ظاهراً از یک گروه خیر خواه زندگی سا لم

در گذشته تحریم ها را با شوخی و خنده پشت سر می گذاشتیم ، مثلاً یک روز استادمان با قیافه کاملاً جدی به کلاس وارد شد و گفت:« بچه ها شنیده اید که آمریکا گفته نقطه سیاه ایران را می زند؟»  من در حالیکه دهانم از تعجب باز مانده بود ، با شگفتی به او نگاه می کردم. وقتی  متوجه شد که حرفش را کاملاً جدی گرفته ایم  با خنده گفت :« ایران هم گفته هر سیاهی که پارسی کولا نمی شه!» ما که تازه فهمیده بودیم که ما را دست انداخته است کلی خندیدیم. او هم گفت:« این شوخی را امروز در تاکسی شنیدم .»خلاصه همیشه تحریم ها و تهدید ها را با شوخی حل می کردیم . اما اکنون با دیدن قیمت های نجومی و سرسام آور و همچنین اوضاع بحران زده منطقه بیش از گذشته نگرانم. شاید این بار هم به یک آگهی تلویزیونی برای پشت سر گذاشتن این بحران نیازمندیم و شاید هم به یک رئیس جمهور آشنا به مدیریت بحران

این هفته افراد زیادی نام خود را در لیست ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری ثبت کردند. عده ای نام آشنا و عده ای آشنا. البته جسارت خانم هایی که به میدان آمدند ستودنی است . هر چند می دانیم خانم ها در اینجا رد صلاحیت می شوند اما همین که جرأت و جسارت ورود به میدان به این بزرگی را در خود یافتند جای بسی تقدیر و تشکر دارد. هر چند افراد زیادی برای سکانداری جامعه اعلام آمادگی کرده اند اما هنوز موضع گیری خاصی نسبت به برنامه هسته ای ایران و همچنین حل بحران کمبود در آمدهای نفتی ایران نداشته اند. با توجه به این که درآمد اصلی ایران از صادرات نفت تأمین می شود ، با کاهش و یا خدای ناکرده قطع این درآمد چه آینده ای پیش روی ماست؟ شاید اگر ما هم مثل ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم بودیم ، من الان هیچ نگرانی در این مورد نداشتم

شاید عده ای اعتقاد داشته باشند که من و افراد معمولی مثل من بهتر است درباره این موضوعات سخنی نگوییم ، چرا که آنها بهتر ازما با مسائل آشنا هستند، البته در اینکه  دانش آنها از ما بسیار بیشتراست هیچ تردیدی وجود ندارد. اما با توجه به این فرموده  امام  که: « میزان رأی ملت است.» که این روزها زیاد می شنویم .      در می یابیم که نظر تک تک افراد جامعه در ساختن آن جامعه مؤثر است. بنابراین همه ی ما حق داریم که نظر و دیدگاه خودمان را نسبت به مسائل اجتماعی ، سیاسی و ... بیان کنیم. شاید دیگران نظر ما را دوست نداشته باشند ، اما وقتی می بینی که کشتی تو در یک دریای طوفانی و متلاطم  سرگردان و ناآرام است، دوست داری که هر آنچه می توانی برای رساندن آن به آرامش بیشتر انجام دهی. شاید اگر من یک انسان عاقل بودم ، به خودم می گفتم : « بهتر است تا می توانم سعی کنم درآمد بیشتری به دست بیاورم و اصلاً به جامعه و سیاست هیچ کاری نداشته باشم.» اما من آنقدر عاقل نیستم، چون می دانم که کوپرنیک در سال 1517 گفت: « تورم یکی از آفت هایی است که نظام پادشاهی را ضعیف می کند» و آدام  اسمیت  نیز اعتقاد داشت « تورم باعث مخرب ترین فروپاشی ها ی  جامعه انسانی می گردد.» و البته پیامبر ما جامعه را به کشتی مانند کرده است ، کشتی که همه افراد دررساندن آن به  آرامش  مؤثرند. در شب آرزوها امیدوارم کشتی ما خیلی زود بحران ها راپشت سر گذارد و در ساحل آرامش و دوستی لنگر گیرد


به امید برآورده شدن همه  آرزوهای خوب همه ی مردم دنیا
  M.T                             

پیوست: این روزها که بازار انتقاد از ریاست جمهوری داغ است و افرادی که زمانی جزء طرفداران سرسخت ایشان بودند حالا جزء مخالفان ایشان هستند، بهتر دیدم که از خدمات هشت ساله ایشان قدردانی و تشکر ویژه ای داشته باشم. همان طور که بارها گفته ام من اصولاً با اصول گرایان میانه ای ندارم ولی فکر می کنم اینکه یک روز دوست یک نفر باشی و بعد  دشمنش ،از جوانمردی و انصاف به دور است. هر چند متشکرم، اما هنوز اعتقاد دارم اگر ایشان کمی محافظه کارانه تر رفتار می کردند شاید الان در این بحران گرفتار نبودیم . اما به هر حال ایشان تمام سعی خودشان را انجام دادند. متشکریم  

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com