This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, January 2, 2014

تو را نوشتم تا هیچ کس تو را ننویسد .....





" تو را نوشتم تا برق چشمهات نخشکد                             که این ستـــاره ی دنباله دار زنده بماند
مرا نوشتی تا از دهان ارّه نترســـــــم                              که این درخت به شــوق بهار زنده بماند"

بار دیگر درخت ها جامه ی سپید بر تن کرده اند و برف های شادی ترانه ی " تولدت مبارک" را می سرایند ، تولد شروعی دیگر . شروع فصلی دیگر ، پر از تازگی ، پر از انتظار و بی خبری ، پر از اعجاز و شگفتی  و دوباره سیاه کردن کاغذها ، کلیک کردن بر 1+ و دکمه لایک ، خندیدن ، گریه کردن ، عصبانی شدن ، پشت سر حرف شنیدن ، سکوت کردن و در بهت فرو رفتن و ... چه تولد مبارکی ! تولدی که برف های شادی آن را آراستند و به آن شکوه و عظمتی خاص بخشیدند . تولد سال 2014 مبارک

هفته ی دو چهره

هفته ای دو چهره و البته پر از سکوت ، رکود و تعطیلی را پشت سر گذاشتیم . یک چهره غم و اندوه بود و چهره ی دیگر شادی و سرور. غم و اندوه از دست دادن پیامبری نمونه ، اسوه ی مهربانی و بخشندگی ، امام حسن مجتبی الگوی صبر و پایداری و امام رضای ضامن آهوها
و شادی شروع سال نو میلادی . این شروع برای من هم دوست داشتنی  بود ، زیرا اولین کتابم را نوشتم . تجربه ی جالبی بود ، دوست دارم آن را تکرار کنم . البته هفته ی قبل مقاله ای  خواندم که در آن نوشته بود ، پست نوشتن هفته ای دو بار هم دست کمی از نوشتن کتاب ندارد ، مقاله ی خوبی درباره ی به ثمر رساندن یک هدف بود ، بعدها به طور مفصل درباره ی ایده ی این مقاله صحبت خواهم کرد

روزهای تعطیل گاهی جالب ، سرگرم کننده و خاطره ساز هستند و گاهی پر از کسالت و خمیازه های پی در پی . تو تعطیلاتت را چطور سپری کردی ؟ همه روزها را فیلم نگاه کردی و چرت زدی ؟ یا نه از تعطیلاتت خاطره ای جاودان ساختی ؟  خب ، البته من می دانم تو تعطیلاتت را چگونه گذراندی و درباره ی آن حتماً خواهم نوشت. اما من این روزها کمتر نوشتم و بیشتر وقتم به تصویر سازی گذشت . شب ها تا دیر وقت بیدار ماندم و کار کردم و سرانجام توانستم کار را درست در ثانیه ها ی آخر تمام کنم . اسم این نیروی پیش برنده ، قدرت هدف است ، وقتی هدف مشخصی داشته باشی و پایان مسیر را بدانی تمام طول جاده را با شوق می پیمایی تا به پایان آن برسی . می دانم سال خوبی در پیش رویم است ، سالی که نکوست از بهارش پیداست . سالم را با به سرانجام رساندن یک هدف شروع کردم . شروع خوبی بود و البته در این شروع و جشن تولد گوگل همچون سال قبل در کنارم بود و البته این هم یک معجزه بود ، چون نه تنها صفحه گوگل پلاس باز شد بلکه به قدری سریع کار می کرد که من واقعاً شوکه شدم ، سالی پر از اعجاز



از اساتید شنیدم که " وی چت " مسئله ساز است

همه می پرسند از فیس بوک چه خبر ؟ اگر چه مدتی است به صفحه ی فیس بوکم سر نزده ام ، اما  اخیراً مقالات زیادی درباره ی فیس بوک می خوانم  و می دانم فیس بوک مثل گذشته خوب است و اوضاعش روبه راه است . اما با فیلتر شدن " وی چت " عده ای از کاربران آن به دردسر افتاه اند ، زیرا فیلتر شکن هایی که برای گذشتن از سد فیلتر در دسترس است با همه ی گوشی ها سازگار نیست . امیدوارم دوستان برنامه نویس راه حلی برای این مسئله بنویسند و یک سوال : چرا " WE Chat "  مسئله ساز است ؟

امیدوارم  از مدیران با تدبیر و اندیشه ی کشورمان پاسخی خردمندانه و اندیشمندانه دریافت کنم ، نه پاسخ هایی مانند " گفتگوی زن و مرد نامحرم در اسلام حرام است ، وی چت شبکه ای صهیونیستی ست ، جوانان ما با چت کردن از راه راست منحرف می شوند ، بنیان خانواده ها سست می شود ، آمار طلاق افزایش می یابد و ... " چون این پاسخ ها در دنیای امروز که عصر ارتباطات ، فناوری و تکنولوژی ست خنده دار به نظر می رسند تا اندیشمندانه . چت کردن موضوع تازه ای نیست و قدمت چت در اینترنت به قدمت یاهوست . بنابراین چرا " We Chat "  مسئله ساز است ؟ شاید رد پای منافع شرکتی بزرگ در میان است ؟ آلله اعلم

" از اساتید شنیدم که غزل مسئله ساز است         همه گفتند که این بحر رمل مسئله ساز است
خال مشکی که بروید وسط گونه ی سرخی         مثل اسپند شب تاج محل مسئله ساز اســــت
زیر چشمی که نگاهش بکنی کوچه بفهمــد      پشت سر حرف همه اهل محل مسئله ساز است
عاشق چون تو شدن من بمـــــــــــی هاست       شهر بر پا شده در روی گسل مسئله سازاست
                                                                                                         مرتضی جهانگیری اکبری"


بازدید هفته
 
خب ، این هفته این تقویم که توسط smashing Magazine "  معرفی شده بود توجه ام را جلب کرد ، واقعاً تصاویر ی که طراحان کشیده بودند را پسندیدم ، زیباست ، تو را به بازدید  این تقویم  دعوت می کنم ، موزیلا فایر فاکس هم خوب است و پر کار ، مثل همیشه



برای همه ی مردم دنیا سالی پر از صلح ، دوستی ، عشق ، ثروت و شادمانی را آرزومندم
" تو را نوشتم تا هیچ کس تو را ننویسد ..... "


تعطیلات خوش بگذره
                                                                                                                         M.T




سخن هفته
 
چرا شما نه ؟؟؟
" وقتی بچه بودم فکر می کردم آدمهای بزرگی مثل اسقف ها ، ژنرالها و سیاستمداران می دانند در این دنیا چه می گذرد ... اکنون که در جایگاه آنها هستم ، می دانم که آنها هم نمی دانستند "
                                                   " دیوید ماهاتی "  
                                            از قلبتان پیروی کنید : اندرو متیوس




-

M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com