This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, October 3, 2013

اگر پایان خوب باشد، همه چیز خوب است


​ پارمیس جان سلام


تیپ های این هفته تقدیم می شود



اگر پایان خوب باشد، همه چیز خوب است



مهمترین تیپ این هفته بازگشت رئیس جمهور از آمریکا به کشورمان بود . مکالمه ی کوتاه ایشان با رئیس جمهور ایالات متحده غوغایی به پا کرد و تیتر درشت روزنامه ها در هفته ی اخیر بود


درباره این خبر زیاد صحبت شده است . من ترجیح می دهم نظریات و اظهار نظرهای دیگران را بخوانم و بشنوم و اظهار نظر خاصی نداشته باشم. امیدوارم پایانش خوب باشد. به قول آلمانی ها :« اگر پایان خوب باشد، همه چیز خوب است





نتانیاهو و یاهو یا نتایاهو و نگرانی هایش



امروز وقتی اظهار نظر آقای نتانیاهو درباره ی رابطه ی ایران و آمریکا را می خواندم ، متوجه این نکته شدم که
                                                نت + یاهو = نتانیاهو

(امیدوارم از فردا یاهو در ایران فیلتر نشود.) و با خود اندیشیدم آیا نتانیاهو عاشق  شبکه یاهوست؟

اما درباره ی خبر: آقای نتانیاهو گفته اند : فریب ایرانی ها را نخورید

شاید باید از خواندن این خبر عصبانی شد. اما بر طبق عادت جدیدم خیلی منطقی به موضوع نگاه کردم و متوجه شدم جای هیچ نگرانی وجود ندارد و نگرانی اسرائیلی ها تا حدودی منطقی به نظر می رسد

از یک سو : سطح اعتماد طرفین به یکدیگر بسیار کم است و بر طبق اصولی که اخیراً آموخته ایم ، وقتی سطح اعتماد پایین باشد ، ایجاد رابطه سخت و نا ممکن است. بنابراین تنها گذشت زمان می تواند به این نگرانی ها پایان بخشد

از سوی دیگر: وقتی دو نفر با یکدیگر دوست و یا شریک هستند و یکی از آنها با فرد جدیدی طرح دوستی می ریزد. معمولاً دیگری کمی نگران می شود . آمریکا و اسرائیل دوستان قدیمی هستند و رابطه ی آمریکا با ایران یک کوچولو باعث ناراحتی اسرائیل شده است، شاید اسرائیل تصور می کند دوستی بین این دو کشور باعث کمرنگ شدن دوستی قدیمی شان شود

اما اگر دقیق تر موضوع را بررسی کنیم ، در می یابیم که دوستی ایران و آمریکا بیش از همه به نفع اسرائیل است . بنابراین واکنش اسرائیل بیشتر یک واکنش زیر کانه به نظر می رسد





جشن عاطفه ها


امروز روز جشن عاطفه هاست، روزی که محبتها یمان را قسمت می کنیم . این روز را تبریک می گویم

بخشیدن خوب است . بخشش می تواند فکری ، عاطفی و مالی باشد . اما مهم این است که بخشش باید قلبی باشد ، یعنی با خلوص نیت . بخشیدن یک سکه با خلوص نیت نزد خدا از بخشیدن هزاران سکه با نیت ناخالص و برای جلب توجه یا مقاصد دیگر  با ارزش تر است

مادرم در کودکی به من آموخت که بخشی از پول تو جیبی ام را ببخشم ، چون بخشش به دارایی ما برکت می دهد و بدی ها را از ما دور می کند و من قلباً به این جمله ایمان دارم

حتی در هنگامی که گرفتار هستی و در یک بحران مالی به سر می بری ، بخشش پیشنهاد خوبی است ، زیرا گره از مشکلاتت می گشاید. پدر ثروتمند نیز به این نکته تأکید کرده بود و در هنگام بحران های مالی درامد بیشتری را به امور خیریه اختصاص می داد

البته واقعیت این است که من بخشش پنهانی را دوست دارم . درست مثل بابا لنگ دراز. او هزینه تحصیل کودکانی را برعهده می گرفت که او را نمی شناختند، خیلی خوب است که به دیگران بدون چشم داشت و انتظار نیکی کنی

پس دیگران را از کمک های فکری ، عاطفی و مالی خود بهره مند ساز ، اما حرمت آنها را حفظ کن  و از کمکت به عنوان ابزاری برای کوچک شمردن دیگران استفاده نکن . عزیزم به یاد داشته باش که قلب انسانها خانه ی خداوند است، پس بگذار این خانه همواره نورانی و زیبا باشد و گلهای محبت دوستی را در آن بکار



و تیپ آخر

خب، خوشحالم ، داستان این هفته ی ما نمی دانم چند شنبه پست شد. برای پست آن تقریباً دو روز زمان گذاشتم ، می خواستم از این پست ها صرف نظر کنم ، که درس دیروز را یاد گرفتم ، خدمت بدون هیچ چشمداشت . این کار سخت است و بازخوردهای منفی زیادی دریافت می کنم اما نوشتن برای تو را دوست دارم. این بدون چشم داشت است. خدا را چه دیدی شاید روزی کسی این نوشته را خواند و آن را دوست داشت



خب، تیپ های این هفته به پایان رسید، هفته خوبی بود،به امید هفته های بهتر


آخر هفته ی خوبی داشته باشید
M.T                     
 

 

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com