This blog is about books, eBooks , my memories .

Monday, February 2, 2015

با دنبال کردن رودخانه ، به دریا خواهید رسید

 
شرکت کوکاکولا، سرآمد تولیدکنندگان نوشیدنی های بدون الکل در آتلانتا، در نخستین سال مالی خود تنها چهارصد نوشابه فروخت .



جنگ جهانی دوم، دوره ای اضطراری برای ارتش آمریکا بود، بنابراین از غیر نظامیان خواستند که به ارتش بپیوندند، التماس می کردند، "کشور به شما نیاز دارد!"

مردی با این نیت که به کشورش کمک کند، تصمیم گرفت به ارتش ملحق شود، اما مسئولان نظامی با توجه به عینک ضخیم مرد سی و سه ساله خندیدند و گفتند :« هاهاها، با این چشم باباقوری آمده ای که به ارتش بپیوندی!»

اما او پیروز شد، اشتیاق خدمت به کشور، مسئولان را متقاعد کرد به این دلیل آنان به او چنین فرصتی دادند... فرصت دنبال کردن نبرد، اما نه به عنوان رزمنده ... بلکه فرصت دنبال کردن جنگ به عنوان تصویرگر جنگ!!

وقتی نظامیان آمریکایی زیر آتش سنگین ژاپنی ها به جزیره ی آیوجیما حمله کردند، آن عکاس نیز آنجا بود و مواظب دو عینک اضافه ی ضخیمش بود. در قله ی کوهستان سریباچی، او گرانقدرترین تصویر جنگ را منعکس کرد؛ پنج تفنگدار دریایی و یک سرجوخه ی نیروی دریایی، پرچم آمریکا را بلند کرده بودند.

این تصویری بود که "جو رزنتال" را به سرعت معروف کرد، زیرا آن تصویر سبب شد که آقای رزنتال جایزه ی پولیتزر را به دست آورد!

عجیب تر آن که، وقتی تصویر آن پرچم برافراشته بر روی تمبر سه سنتی ظاهر شد، فروش آن در روز نخست همه ی رکوردها را شکست.


هیچ گاه، هیچ وقت، هرگز تسلیم نشوید
نویسنده : ری آریا، مترجم : کیانا اورنگ



"مردم می گویند که شما باید حسابی عاشق کارتان باشید و این کاملاً درست است. دلیلش این است ؛ بدون عشق هر آدم عاقلی دست از کار می کشد و این واقعاً مشکل ساز است، چرا که باید در یک دوره بی وقفه از زمان از سر اجبار به سر کار بروید.
بنابراین اگر عاشق کارتان نباشید، اگر از انجام آن لذت نبرید ، آن را رها خواهید کرد و این همان چیزی است که برای اغلب مردم اتفاق می افتد. اگر از چشم مردم جامعه به افرادی که کارشان به موفقیت ختم شده نگاه کنید، اغلب اوقات افراد موفق عاشق کارشان بوده اند و توانسته اند در روزهای ناگوار پایداری به خرج دهند.
و افرادی که عاشق کارشان نبوده اند به درســـتی آن را رها کرده اند، چرا که عاقل اند ، چه کسی حاضر به تحمل چیزی است که عاشق اش نباشد. پس مدام، کار سخت است و دل نگرانی های بسیار و اگر عاشق نباشید از پا در خواهید افتاد    استیو جابز "



M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com